Motivace a podpora změny u klientů pomocí MOTIVAČNÍCH ROZHOVORŮ – úvod
akreditace č. A2024/0897-SP/PC/VP, 8 hod., pro max. 30 osob.
Obsah:
1. Úvod do motivace, přesvědčování a manipulace – rozdíly. Vliv frustrace, ztráty smyslu, vliv prostředí a výchovy na demotivaci klienta.
Definování pojmu motivace, manipulace. Anatomie motivace. Rozdíly mezi přesvědčováním a motivací. Hodnoty a smysl života. Vliv znevýhodněného prostředí a výchovy na demotivaci.
Vliv potřeb a emocí na motivaci. Vliv vůle a hodnot na změnu.
2. Potřeby a motivátory. Techniky na podporu motivace. Práce s odporem.
Motivační rozhovory jako nástroj pro hledání motivů a podporu změny u klienta. Práce s klientem ve fázi prekontemplace (před změnou a v demotivaci) pomocí dvojných reflexí hledajících ambivalence. Jak zklidňovat emoce klienta a mapovat jeho potřeby, vč. vyšších, např. pomocí evokačních otázek, zrcadlení, parafrázování. Techniky na podporu motivace (vyjadřování empatie, rozvíjení rozporů, využití odporu, podpora vlastních schopností klienta).
3. Fáze a dovednosti motivačního rozhovoru (OARSS)
Dovednosti motivačního rozhovoru: O (open questions) používání otázek s otevřeným koncem, A (affirming) potvrzování kladných postojů oceněním klienta, R (reflecting) reflektující naslouchání, zrcadlení nejdůležitějších informací…., S (summarising) shrnování klientových sdělení do uceleného tvaru, S (self-motivation) vytváření prostoru pro sebe motivaci klienta prostřednictvím práce se sebe motivujícími projevy klienta. Fáze motivace: jak poznat řeč odporu a řeč změny – techniky pro snižování odporu; Techniky závazku ke změně – techniky vycházející z na člověka orientované (TAN – přerámování, zrcadlení, parafráze, otevř.otázky) a na řešení orientované komunikace (otázky na zdroje, změnu, výjimky z problému, škálovací, pozitiv.konotace, na zázrak, aj.) a posilující motivaci;
4. Složky a strategie motivace
Složky motivace: F (feedback) poskytování zpětné vazby, R (responsibility) odpovědnost klienta za rozhodnutí o změně, A (advice) poskytování jasných a objektivních rad, M (menu) nabídka možností a změn a různých strategií, E (empathy) s empatií poskytované informace, S (self-efficacy) podpora klientovy sebedůvěry a schopnosti svou situaci účinně zvládat. Afirmace.
OBJEDNÁVKY, popř. poptávky kurzů na klíč (s realizací v konkrétní organizaci), směřujte na e-mail: mezioborovevzdelavani@gmail.com ; nebo na e-mail: vaculova.marketa@seznam.cz ; popř. telefonicky +420 731 406 570.
Více informací o CENĚ a dalších 8-16 hod. akreditovaných kurzech, naleznete v katalogu, který je ke stažení zde: https://www.mezioborove-vzdelavani.cz/katalog-kurzu-s-obsahy-akred-podm-cenami-a-moznostmi-objednavky/
Otázky a odpovědi
Nebyly nalezeny žádné otázky.
Štítky
Nebyly nalezeny žádné štítky.