PRETERAPIE - komunikační techniky pro navazování kontaktů s lidmi uzavřenými v sobě
akreditace č. A2024/0957-SP/PC/PP/VP, 8 hod., pro max. 30 osob.
Techniky PRETERAPIE jsou komunikační a vztahový nástroj, díky kterému se efektivněji navazuje kontakt s lidmi uzavřenými v sobě (někteří lidé s poruchami autistického spektra, mentálním postižením, schizofrenií, demencí a kombinovanými diagnózami). Tento kurz navazuje na vzděl.progr. "Etická a NA ČLOVĚKA ORIENTOVANÁ KOMUNIKACE s osobami s handicapem v oblasti mentálního a duševního zdraví (akreditace č. A2022/0976-SP/PC/VP) nebo jiný podobný kurz zaměřený na myšlení orientované na člověka / na člověka zaměřený přístup".
Obsah:
1. Přístup zaměřený na člověka.
1.1.) Úvod do Personal Centered Approach (PCA) je psychoterapeutický přístup zaměřený na osobu, který založil Carl Ransom Rogers).
1.2.) Pravidla PCA pro praxi. + pravidla vztahu mezi terapeutem a klientem.
1.3.) C. R. Rogers a jeho tři složky postoje zaměřeného na člověka. Podmínky terapie podle Rogerse (empatie - pracovníka + klientova percepce; pracovníkova kongruence + klientova inkongruence až kongruence; pracovníkova akceptace až bezpodmínečně pozitivní přijetí klienta).
2. Neverbální a slovní komunikace vycházející z přístupu orientovaného na člověka.
2.1.) Pravidla neverbální komunikace (intonace, výrazy těla a obličeje, vzdálenost, POMŮCKY).
2.2.) Etická slovní komunikace a její pravidla - nedirektivní a NEmocenský přístup.
2.3.) Techniky aktivního naslouchání (TAN) - povzbuzování, parafráze, reflexe, zrcadlení, ocenění, objasňování, shrnování.
3. Personal Centered Approach a průnik s Preterapií pomocí techniky ZRCADLENÍ. Garry Prouty a jeho teze v Preterapii (kontaktní funkce a chování).
3.1.) Jak porozumět potřebám a "zvláštnostem" u lidí s obtížemi v komunikaci a porozumění.
3.2.) Jakými způsoby mohou vyjadřovat potřeby a nelibost lidé s PAS, duševním onemocněním (např. schizofrenie, "psychózy"), MP s duálními diagnózami, lidé s demencí, aj. lidé "uzavření ve vlastním světě". /Klient dává něco najevo, pracovník zrcadlí či reflektuje to, co empaticky u klienta vnímá. Zrcadlení se odehrává v rovině verbálních i neverbálních projevů. Hlavním cílem je vytvoření a následné udržení kontaktu.
Kontakt je vymezen na třech úrovních. a) Kontaktní FUNKCE (realitní kontakt, emocionální kontakt, komunikační kontakt), b) Kontaktní CHOVÁNÍ (na základě projevů kontaktního chování se hodnotí zlepšení kontaktu, objevuje se jako výsledek posilování kontaktních funkcí prostřednictvím kontaktních reflexí)/.
4. Metody a techniky preterapie - KONTAKTNÍ REFLEXE.
4.1.) Kontaktní reflexe (pět druhů kontaktních reflexí: situační reflexe, obličejové reflexe, tělové reflexe, slovní reproduktivní reflexe, zopakované reflexe). Nácviky těchto reflexí pomocí kazuistik.
4.2.) Tipy, jak kromě preterapie můžeme pomocí přístupu zaměřeného na člověka pracovat s potřebami lidí s PAS a mentálním postižením (vč. prevence chování náročného na podporu a péči a prevence "problémového" chování, které může nechtěně vyvolávat personál nevhodným přístupem).
OBJEDNÁVKY, popř. poptávky kurzů na klíč (s realizací v konkrétní organizaci), směřujte na e-mail: mezioborovevzdelavani@gmail.com ; nebo na e-mail: vaculova.marketa@seznam.cz ; popř. telefonicky +420 731 406 570.
Více informací o CENĚ a dalších 8-16 hod. akreditovaných kurzech, naleznete v katalogu, který je ke stažení zde: https://www.mezioborove-vzdelavani.cz/katalog-kurzu-s-obsahy-akred-podm-cenami-a-moznostmi-objednavky/
Otázky a odpovědi
Nebyly nalezeny žádné otázky.
Štítky
Nebyly nalezeny žádné štítky.