Základy KRIZOVÉ INTERVENCE v práci s klienty

v akreditač. říz., č.j. 9970028737 / 24050349, 8 hod., pro max. 30 osob. NOVINKA z 1. čtvrtl. 2025     
              
Anotace:
Kurz "Základy KRIZOVÉ INTERVENCE v komunikaci s lidmi v náročné životní situaci" přiblíží účastníkům školení pojmy zátěžové - emoční - stresové situace; naléhavé/akutní stavy tísně - krizové životní situace; definice krize, krizové intervence. Hlavním cílem krizové intervence je minimalizovat negativní dopady krizové situace. Kurz je určen nejen sociál. pracov. a pracov. v sociál. službách, ale i manažerům, pracov.ve veřejné správě, pracov. SPOD a neformálním pečujícím, protože všichni se setkávají s lidmi v náročných životních situacích a potřebují pro jejich podporu vhodné komunikační nástroje, což jsou některé techniky krizové intervence, které se dají používat v rozhovorech s lidmi v emocích a jakkoliv zátěžových - krizových situacích. Cílem kurzu je účastníky seznámit se základními pojmy krizové intervence - co je krize, jaké jsou její typy a příčiny a jaké jsou nejčastější reakce na krizovou situaci. Dále se účastníci kurzu seznámí se základními postupy pracovníka v rámci práce s klientem, který prožívá krizovou situaci. Přístup krizového pracovníka z hlediska aktivity, techniky usnadňující komunikaci (např. techniky aktivního naslouchání), práce s emocemi pracovníka i klienta (např. kotvení, normalizace, dýchání, aj. stabilizující techniky). Dále kurz vede k náhledu na svou roli v komunikaci s člověkem v krizi. 
 
Cílové kompetence:
Absolvent vzdělávacího programu "Základy KRIZOVÉ INTERVENCE v komunikaci s lidmi v náročné životní situaci" získá základní přehled o typologii krize. Naučí se, jaké jsou nejčastější příčiny a reakce na krizové situace a získá informace k základním postupům pracovníka v krizové intervenci. Absolvent vzdělávacího programu se seznámí s dílčími technikami krizové intervence. Pochopí, jaké jsou zásady vedení rozhovoru s klientem, jakým způsobem navázat kontakt s klientem v krizi a poskytovat mu optimální zpětnou vazbu. Prostřednictvím praktických cvičení bude mít účastník možnost zlepšit svoji sebereflexi ve své komunikaci i přístupech s klientem prožívajícím krizi.
 

OBJEDNÁVKY, popř. poptávky kurzů na klíč (s realizací v konkrétní organizaci), směřujte na e-mail: mezioborovevzdelavani@gmail.com ; nebo na e-mail: vaculova.marketa@seznam.cz ; popř. telefonicky +420 731 406 570. 

Více informací o CENĚ a dalších 8-16 hod. akreditovaných kurzech, naleznete v katalogu, který je ke stažení zde: https://www.mezioborove-vzdelavani.cz/katalog-kurzu-s-obsahy-akred-podm-cenami-a-moznostmi-objednavky/

Kurz "Základy KRIZOVÉ INTERVENCE v komunikaci s lidmi v náročné životní situaci" přiblíží účastníkům školení pojmy zátěžové - emoční - stresové situace; naléhavé/akutní stavy tísně - krizové životní situace; definice krize, krizové intervence. Hlavním cílem krizové intervence je minimalizovat negativní dopady krizové situace. Kurz je určen nejen sociál. pracov. a pracov. v sociál. službách, ale i manažerům, pracov.ve veřejné správě, pracov. SPOD a neformálním pečujícím, protože všichni se setkávají s lidmi v náročných životních situacích a potřebují pro jejich podporu vhodné komunikační nástroje, což jsou některé techniky krizové intervence, které se dají používat v rozhovorech s lidmi v emocích a jakkoliv zátěžových - krizových situacích. Cílem kurzu je účastníky seznámit se základními pojmy krizové intervence - co je krize, jaké jsou její typy a příčiny a jaké jsou nejčastější reakce na krizovou situaci. Dále se účastníci kurzu seznámí se základními postupy pracovníka v rámci práce s klientem, který prožívá krizovou situaci. Přístup krizového pracovníka z hlediska aktivity, techniky usnadňující komunikaci (např. techniky aktivního naslouchání), práce s emocemi pracovníka i klienta (např. kotvení, normalizace, dýchání, aj. stabilizující techniky). Dále kurz vede k náhledu na svou roli v komunikaci s člověkem v krizi. 
 
 

                 

 

Otázky a odpovědi

Nebyly nalezeny žádné otázky.

Štítky

Nebyly nalezeny žádné štítky.

Registrace nového uživatele